ضوابط خاص رسته شغلی سامانه خدمات بر خط پیام دهی

۱۳۹۹/۱۱/۱۳
ضوابط خاص رسته شغلی
سامانه خدمات بر خط پیام دهی
                                                                                                   
ماده ۱- مطابق تبصره (7) ماده (21) قانون نظام صنفی و تبصره ماده (11) آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده (12) قانون نظام صنفی، ضوابط خاص رسته شغلی سامانه‌ خدمات بر خط پیام­دهی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی برای صدور و تمدید پروانه کسب به شرح تعیین می­گردد.

ماده 2- رسته شغلی و کد آیسیک:         
سامانه خدمات برخط پیام دهی با کدآیسیک به شماره 749829/6
تبصره- سامانه خدمات برخط پیام دهی، سامانه­ای بر بستر نرم افزار است که از طریق آن می­توان نسبت به ارسال و دریافت پیام اقدام نمود.

ماده3- خدمات قابل ارایه:
 خدمات بر خط پیام­دهی از قبیل:
پیام کوتاهSMS ، پیام صوتی Voice message، پوش نوتیفیکیشن Push notification، ایمیل Email، USSD و ... .
ماده 4- بستر فعالیت :
بستر فضای مجازی (سایبری) از قبیل اپلیکیشن و یا وب سایت.

ماده 5- لوازم و اسباب کار:
6-1- سرور مطمئن برای ذخیره نمودن داده پیام در برابر دسترسی غیر مجاز در واسط­های بادوام وفق قانون تجارت الکترونیکی
6-2- حداقل یک خط تلفن ثابت
6-3- حداقل یک سیستم رایانه­ای
6-4- اینترنت پرسرعت

ماده 6- تجهیزات و تاسیسات ایمنی ، بهداشتی و انتظامی:
7-1-بهره­گیری از سیستم پشتیبانی آنلاین مشتریان جهت مستندسازی پاسخ­ها و شکایات
7-2- تجهیزات مورد نیاز برای احراز هویت کاربران از جمله، تجهیزات مورد نیاز جهت تایید شماره تلفن همراه ، ذخیره سازی تراکنش آنلاین و نگهداری آی پی کاربران به مدت شش ماه.

ماده 7- فرد صنفی مکلف است قوانین و مقررات جاری کشور، از جمله قوانین و مقررات نظام صنفی، انتظامی، بهداشتی، ایمنی، قانون تجارت الکترونیک، جرایم رایانه­ای، ممنوعیت در اختیار قرار دادن اطلاعات مربوط به کاربران به سایر مراجع مگر با حکم قضایی، حفاظت فنی و زیبا سازی محیط کار و دستورالعمل­های مربوط به نرخ گذاری کالاها و خدمات را که از سوی مراجع ذی­ربط ابلاغ می­گردد، رعایت و اجرا کند.

ماده 8- این ضوابط خاص در (8) ماده و (1) تبصره براساس پیشنهاد اتحادیه، توسط دبیرخانه هیأت عالی نظارت با همکاری اتاق اصناف ایران تعیین و از تاریخ ابلاغ، اتحادیه موصوف جهت صدور و تمدید پروانه کسب ملزم به رعایت مفاد آن می‌باشد