پرسش های متداول دریافت پروانه کسب

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
سوال:
جهت راه اندازی شعبه کسب و کار خود در شهرهای دیگر چه اقدامی باید انجام دهم؟
جواب:
در نامه ای به اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی درخواست خود را به همراه نام شهر یا شهرهای مورد نظر اعلام و در ادامه موارد ذیل را ذکر نمایید:
- آدرس دفتر
- کد پستی دفتر
- نام نماینده
- شماره ملی نماینده
- شماره تماس نماینده
و نامه مورد نظر را از طریق فکس یا ایمیل به ما ارسال نمایید.
سوال:
درخواست تغییر نشانی محل فعالیت را دارم
جواب:
با مراجعه به وب سایت www.iranianasnaf.ir  در قسمت پروانه کسب، درخواست نشانی پروانه کسب را انتخاب کرده و نشانی صحیح را وارد نمایید.
سوال:
درخواست تغییر مدیرعامل را دارم
جواب:
با مراجعه به وب سایت www.iranianasnaf.ir  گزینه درخواست انتقال پروانه کسب به ورثه یا نماینده قانونی را تکمیل نموده و پس تایید درخواست مدارک ذیل را به اتحادیه تحویل داده تا مجوز جدید صادر شود:
- اصل مجوز کسب
- آگهی تغییرات
- گواهی آموزش احکام تجارت و کسب و کار مدیر عامل جدید
سوال: 
قبلاً گواهی آموزش دریافت کردم. آیا مورد قبول است؟
جواب:
بله
سوال: 
آیا ممکن است شخصی غیر از متقاضی در کلاسها شرکت کرده و گواهی آموزش دریافت کند؟
جواب:
فقط در صورتی که شخص معرفی شده مباشر متقاضی باشد این امر امکان پذیر است، در غیر اینصورت امکان پذیر نمی باشد.
سوال: 
تفاوت درخواست مجوز کسب ایثارگری و عادی چیست؟
جواب:
درخواست مجوز ایثارگری از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری شده و صادر می شود، ولی درخواست مجوز عادی از طریق اتحادیه پیگیری و صادر می شود.
سوال: 
چگونه مدارکم را در سایت آپلود کنم؟
جواب:
با مراجعه به وب سایت www.iranianasnaf.ir  گزینه پیگیری را انتخاب کرده و شناسه و رمز عبور خود را وارد نمایید. سپس مدارک خود را آپلود کنید.
سوال: 
دوره آموزش را کجا بگذرانم؟
جواب:
برای متقاضیان در تهران ورود به وب سایت www.ecoat.ir  و در شهرستانها با مراجعه به اتاق اصناف شهر یا استان خود دوره آموزش را می گذرانند.
سوال: 
دوره آموزش چند ساعت است؟
جواب:
جمعاً 24 ساعت می باشد.
سوال: 
چه اشخاصی نیاز به مباشر دارند؟
جواب:
اگر شخصی یک مجوز کسب داشته باشد برای صدور مجوزهای بعدی نیاز به معرفی مباشر دارد.
سوال: 
مفاد مصوبه هیات مدیره جهت دریافت مجوز چیست؟
جواب:
یک صورتجلسه در سربرگ شرکت که اعلام می دارد مجوز کسب به نام چه کسی صادر شود و اعضای هیات مدیره را تایید میکند.
سوال: 
گواهی مالیاتی چیست ؟
جواب:
موضوع ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم
سوال: 
گواهی مالیاتی چگونه دریافت می شود؟
جواب:
از طریق ارسال کد پیگیری به آدرس ایمیل expert@ecunion.ir معرفی نامه به شما ارسال می شود.
سوال: 
مبلغ قابل پرداخت برای صدور پروانه کسب را چه ارگانی و چگونه تعیین می کند؟
جواب:
به پیشنهاد اتحادیه و تایید اتاق اصناف و هیات عالی نظارت